islami hassasiyet
Perşembe, Aralık 29, 2005
  [islami-hassasiyet] Somali'de Kadın Eğitim Merkezi Açıldı

Somali'de Kadın Eğitim Merkezi Açıldı

İHH İnsani Yardım Vakfı’nın Afrika’daki kalıcı projelerinden biri daha hizmete girdi. Somali’de kadınların eğitimi için kurulan Hamdi Kadın Gelişim Enstitüsü törenle açıldı.

Somali’de 1991 yılından bu yana devam eden iç savaş tüm alt yapı hizmetlerini yok ederken, savaş geride sayısız dul ve yetim bıraktı. Savunmasız insanlar iş imkanlarından mahrumlar. İnsanların iş, sağlık ve eğitim ihtiyacını giderecek halen hiçbir hükümet bulunmuyor.

Bu eksiklikten yola çıkarak, Somali’nin başkenti Mogadişu’da annelerin, dul kadınlar ve genç kızların eğitimi için Hamdi Kadın Gelişim Enstitüsü kuruldu.

Enstitü, eşlerini kaybetmiş 20-35 yaş arasındaki tüm Somalili dulları kapsadığı gibi, bunlara ilave olarak diğer kadınların eğitimi ile de ilgilenecek.

İHH İnsani Yardım Vakfı yetkililerinin de hazır bulunduğu açılış töreninde yapılan konuşmalarda Türkiye halkına yardımlarından dolayı şükran duyguları iletilirken, kardeşlik bağlarının güçlendirecek çalışmalarını devam etmesi temennisi dile getirildi.

İHH İnsani Yardım Vakfı halen, Somali’de gıda dağıtımı, yetimlere yardım ve kuyu açılması çalışmaları devam ettiriyor. Geçen Ramazan ayında yoğun gıda dağıtımları yapılan ülkede, önümüzdeki kurban bayramında da geniş kitleleri kapsayacak bir et dağıtımı yapılacak.

 




____________________________________________________________________________
İnternete yüksek hızla bağlanmak isteyenler için en etkin çözüm : Mynet Erişim ADSL
 




<< Home

ARCHIVES
Kasım 2005 / Aralık 2005 / Ocak 2006 / Şubat 2006 / Mart 2006 / Nisan 2006 / Mayıs 2006 / Haziran 2006 /


Powered by Blogger