islami hassasiyet
Cuma, Ocak 27, 2006
  [islami-hassasiyet] KURAN OKUMANIN YÜCELİĞİ HAKKINDA..
KURAN OKUMANIN YÜCELİĞİ HAKKINDA..

Peygamberimizin sahabalerinden Useyd b Hudayr'dan nakil bir olay :

Useyd b.Hudayr'ın çok güzel bir sesi vardı.Onun bu güzel sesi ve tatlı edasıyla okuduğu Kur'an-ı Kerim'i dinlemek peygamberimizin hoşuna giderdi.Hatta bir gün mescidde Kur'an okuduğunu duyan Resül-i Ekrem : " Şu Useyd ne güzel adamdır " buyurmuştu.

Useyd diyor ki :

Bir gece Bakara Suresi'ni okuyordum.Atımıda yanıma bağlamıştım.Kur'an okurken birden at hırçınlaşmaya başladı.Sustum.O zaman at da sakinleşti.Tekrar okumaya başladım,at yine hırçınlaşmaya,şahlanmaya başladı.Yine sustum atın hırçınlığı geçti.Bir daha okumaya başlayınca at yine hırçınlaşmaya başladı.Bunun üzerine bende okumaktan vazgeçtim.Oğlum Yahya ise ata yakın bir yerde yatıyordu.Atın çocuğa zarar vermesinden korkarak çocuğu geri çektim.Bu sırada başımı kaldırıp göğe baktığımda beyaz bulut gölgesine benzer bir sis içinde kandiller gibi bir takım cisimlerin parladığını gördüm.Sabahleyin bu olayı peygamber efendimize arz ettim.Resul-i Ekrem'de :

- Oku ey Useyd,oku ey Useyd ! diyerek o zaman okumaya devam edilmesi gerektiğini bildirdi.

Useyd sözlerine şöyle devam ediyor :

- Ya Resulullah,dedim.Atın Yahya'yı çiğnemesinden,endişelendim.Çünkü ata yakın bir yerde yatıyordu.Onun için okumayı kestim.O sırada başımı göğe kaldırınca,gökyüzünde bulut gölgesi gibi bir beyazlık içinde,kandillere benzeyen cisimlerin parlamakta olduğunu gördüm.Sonra bu beyaz gölge tabakası içinde parıltılarla göğe doğru çekilip gitti ve gözden kayboldu.

Bunun üzerine Resul-i Ekrem buyurduki :

- Ey Useyd ! O senin gördüklerin meleklerdi.Okuduğun Kur'an-ı Kerim'i duyup gelmişlerdi.Eğer okumaya devam etseydin,sabaha kadar seni dinlerlerdi.Herkes de onları görürdü.Halkın gözünden gizlenmezlerdi.

_________________
 
Bacımın örtüsü batmakta rezilin gözüne Acırım billahi tükrüğe tükürsem yüzüne

____________________________________________________________________________
Web Sitesi Sahibi Olmanın Tam Zamanı: Mynet Proservis Basit Paket: 25 YTL / Yıl
 




<< Home

ARCHIVES
Kasım 2005 / Aralık 2005 / Ocak 2006 / Şubat 2006 / Mart 2006 / Nisan 2006 / Mayıs 2006 / Haziran 2006 /


Powered by Blogger